Tweetal websites staan bij 'n webhoster (reseller) die ermee stopt. Hij wil de hele handel overdragen aan 'n andere partij en daarvoor moet ik een contract tekenen. Overname door een andere partij is toch een argument voor mij om het contract te beëindigen?
- Webhoster stopt ermee
-
01-07-2015, 09:20 #1
- Berichten
- 1.490
- Lid sinds
- 10 Jaar
Webhoster stopt ermee
-
01-07-2015, 10:04 #2
- Berichten
- 380
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Webhoster stopt ermee
Ja is een geldige reden, en je moet niets voor niets tekenen anders kan je namelijk gewoon weg en dat wil hij blijkbaar voorkomen.
-
01-07-2015, 10:27 #3
- Berichten
- 1.490
- Lid sinds
- 10 Jaar
Re: Webhoster stopt ermee
Hij schreef iets van "Er verandert helemaal niets voor u, dus ik verzoek u dit formulier te tekenen". Toen gingen natuurlijk de alarmbellen af. Met name dat woordje dus, alsof het heel logisch is dat je ergens voor moet tekenen als er niets verandert. :)
Ik kan dus de webhosting per nu stopzetten en het reeds betaalde bedrag (van zeg maar vandaag t/m 30-9) terugvragen?
-
01-07-2015, 10:36 #4
- Berichten
- 2.299
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Webhoster stopt ermee
Is inderdaad een geldige reden om te stoppen, maar dan moet je wel je websites verhuizen.
Maar technisch veranderd er waarschijnlijk niets, iemand anders neemt het resellerpakket over. Er hoeft dan niets verhuisd te worden, o.i.d..
Enig is dat je de factuur van iemand anders krijgt. Service kan beter of slechter worden, dat hangt van de nieuwe hoster af.
-
01-07-2015, 10:39 #5
- Berichten
- 1.490
- Lid sinds
- 10 Jaar
Re: Webhoster stopt ermee
Ja of ik laat ze gewoon voor wat het is. Doe er toch niks mee en niet interessant genoeg om te koop aan te bieden. Technisch verandert er inderdaad niets. Er komt alleen 'n ander label op het resellerpakket te hangen, verder niets.
Het is meer dat ik er nu kennelijk vanaf kan en wellicht nog wat geld terug kan vangen. Normaal zou me dat niet boeien, maar heel tevreden ben ik niet over deze persoon, dus kwestie van principe.
-
01-07-2015, 10:44 #6
- Berichten
- 2.299
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Webhoster stopt ermee
Maar verhuizen kost je weer extra geld. En het gaat om de nieuwe persoon, hoe tevreden zul je daar mee zijn.
Je kunt vragen wie de nieuwe hoster is en daar je actie van laten afhangen.
-
01-07-2015, 10:47 #7
- Berichten
- 1.490
- Lid sinds
- 10 Jaar
Re: Webhoster stopt ermee
Ja, als ik niet verhuis, ben ik in één keer van die websites af. Nu staat het er toch maar te staan en heb er verder helemaal niets aan. Dat is voor mij een optie. De nieuwe hoster is bekend, zegt me verder niets. Vermoedelijk gewoon 'n andere reseller.
-
01-07-2015, 10:49 #8
- Berichten
- 2.299
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Webhoster stopt ermee
Als je niet verhuisd ben je niet van de websites af, die gaan nl. naar de nieuwe hoster waar je dan gewoon je domeinregistratie en hosting hebt.
Als je er vanaf wilt zul je ze moeten opzeggen.
-
01-07-2015, 11:04 #9
- Berichten
- 1.490
- Lid sinds
- 10 Jaar
Re: Webhoster stopt ermee
Ja, snap ik. Ik bedoel dat als ik opzeg en ik ze niet verhuis, ik er vanaf ben.
-
01-07-2015, 20:02 #10
- Berichten
- 729
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Webhoster stopt ermee
Geld terug krijgen voor niet gebruikte periode zal helaas niet opgaan.
Je kunt mee verhuizen naar nieuwe reseller of je kunt opzeggen. Maar geld terug zit er echt niet in.
-
01-07-2015, 20:10 #11
- Berichten
- 2.299
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Webhoster stopt ermee
Geld terug voor niet gebruikte hostingtijd is wel mogelijk. Zeker in dit geval als de hoster het contract opzegt.
-
01-07-2015, 20:38 #12
- Berichten
- 1.490
- Lid sinds
- 10 Jaar
Re: Webhoster stopt ermee
Waarom niet? Als ik bijvoorbeeld van 1 januari tot 31 december een contract heb, betaal voor die periode en dus die periode recht heb op webhosting, dan lijkt het me dat ik geld terug moet krijgen als de webhoster er per (bijvoorbeeld) 1 juli mee stopt. Van 1 juli tot en met 31 december ziet hij af van levering van webhosting en die periode zou ik dan dus ook niet hoeven te betalen. Hij biedt weliswaar een alternatief aan, maar ik ben niet verplicht om daarin mee te gaan.
-
01-07-2015, 22:05 #13
- Berichten
- 729
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Webhoster stopt ermee
Ik weet niet hoe het juridisch zit. Maar voor mijn gevoel krijg je geen geld terug puur omdat hij jou een keuze geeft om over te stappen naar een ander zonder extra kosten. Dat alles bij het zelfde blijft.
Dat jij hier geen gebruik van maakt is jouw besluit en uiteraard ook jouw goed recht, maar dat wil niet zeggen dat je daarom je geld terug krijgt.
Heb het zelf ook wel een paar keer mee gemaakt in het verleden (enige jaren terug) dat hosters er spontaan mee stopte, maar geld terug ho maar.
-
01-07-2015, 22:58 #14
- Berichten
- 52
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Webhoster stopt ermee
Bij overname van klanten door derden heeft een partij hier altijd toestemming van nodig van de wederpartij ex artikel 6:159 BW. Geintjes als klanten desondanks toch automatisch overdragen bij uitblijven van toestemming mogen dan ook absoluut niet.
Indien je niet tekent voor akkoord blijft in principe de bestaande overeenkomst, met alle rechten en plichten van dien, tussen de klant en de hostingpartij bestaan. Om die reden plan je een bedrijfsbeëindiging gewoonlijk ruim van te voren en trek je er ook ruim de tijd voor uit. In voorkomende gevallen neemt een bedrijfsbeëindiging meerdere jaren in beslag.
De meeste overeenkomsten voorzien niet in terugbetaling van reeds betaalde bedragen als je zélf opzegt. Een eventuele overname van (een deel van) het klantenbestand is mogelijk ook geen grond waarom dit opeens wel te billijken is. Kom dit dus overeen met de hoster of houd deze aan de bestaande overeenkomst.
-
02-07-2015, 00:20 #15
- Berichten
- 1.490
- Lid sinds
- 10 Jaar
Re: Webhoster stopt ermee
Ik weet niet hoe het juridisch zit. Maar voor mijn gevoel krijg je geen geld terug puur omdat hij jou een keuze geeft om over te stappen naar een ander zonder extra kosten. Dat alles bij het zelfde blijft.
Dat jij hier geen gebruik van maakt is jouw besluit en uiteraard ook jouw goed recht, maar dat wil niet zeggen dat je daarom je geld terug krijgt.
Heb het zelf ook wel een paar keer mee gemaakt in het verleden (enige jaren terug) dat hosters er spontaan mee stopte, maar geld terug ho maar.
Ik heb afgesproken met webhoster A dat hij mij tot 31-12 een webhosting product levert. Hij geeft nu aan dat hij die afspraak niet na kan komen. Dan heb ik recht op het geld van de nog verstreken periode, de periode waarover nog geen webhosting is geleverd. Dat hij webhoster B inschakelt is netjes t.o.v. van de klanten, maar we zijn natuurlijk niet verplicht om met webhoster B in zee te gaan, aangezien ik geen contract heb afgesloten met webhoster B.
Dat hosters jou niet hebben terugbetaald, is weer 'n heel ander verhaal. Dat ze het niet hebben gedaan wil niet zeggen dat het niet zou moeten.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic