Hallo mede-ondernemers,
Ik ga verhuizen naar een groter appartement en daarvoor wil ik nieuwe meubels hebben, ik zat te denken om alles te gaan vervangen. Mijn appartement is mijn woon- én werkplek. Daarom vraag ik me af wat ik allemaal dan op de zaak kan kopen en wat niet om er mee weg te komen?
Ik wil het volgende kopen:
- mStand
- Printer
- Monitor muurbevestiging
- Kast
- Bank
- Bedframe
- Matras
- Prullenbak
- Eettafel + stoelen
- Keukengerei
Over de eerste drie punten ben ik overtuigd dat ik die op de zaak kan kopen, maar de rest weet ik niet. Ik gebruik eigenlijk alles wel eens onder werktijd als ik even een powernap oid wil doen of wat eten maken enzovoort.
- Tot hoever kan ik gaan?
-
18-09-2010, 22:39 #1
- Berichten
- 306
- Lid sinds
- 17 Jaar
Tot hoever kan ik gaan?
-
18-09-2010, 22:45 #2
- Berichten
- 531
- Lid sinds
- 15 Jaar
Hoi J,
Ik denk dat je hiervoor het beste de kamer van koophandel kunt bellen. Zelf denk ik inderdaad dat je de 1e 3 van je lijstje op de zaak kan kopen, maar de rest heb ik enorm mijn twijfels over...
Arko
-
18-09-2010, 22:47 #3
- Berichten
- 1.041
- Lid sinds
- 17 Jaar
Ligt natuurlijk heel erg aan je situatie. Je kan alles aftrekken, maar dat moet je dat wel kunnen verantwoorden. Je kan bijvoorbeeld een matras aftrekken, denk aan situatie dat bijvoorbeeld werknemers 24/7 op kantoor zitten voor bepaalde tijd bijvoorbeeld een week. Dan zijn ze overnachting nodig. Dat zou ook automatisch betekenen dat ze een keuken nodig zijn dus ook het keukengerei. Of je kan keuken in de vorm van kantine zien, wel ook met zijn beperkingen. Zodoende kan je wel creatief boekhouden. Alleen trekt je natuurlijk wel aandacht zo. Een normaal kantoor die opeens dat soort uitgaven heeft valt op. Ook in het geval van eenmanszaken zou ik er iets voorzichtiger mee zijn, omdat hier nog wel op gecontroleerd wordt dat ze geen echte prive uitgaven aftrekken.
-
19-09-2010, 08:36 #4
Webstudio Jacobs
- Berichten
- 55
- Lid sinds
- 18 Jaar
Het ligt niet aan de situatie, er zijn gewoon duidelijke regels voor. Officieel kan je je werkruimte pas als zodanig opgeven aan de belastingdienst als deze los staat van je huis. Dat houdt in dat er een directe ingang moet zijn van buiten naar jouw werkruimte. Ook moet je minimaal 70% van je inkomen thuis verdienen.
Als je werkruimte daar aan voldoet kan je het gehele interieur en eventuele verbouwingen en renovaties op naam van je bedrijf zetten. Ook kan je binnen de werkruimte een kantine hebben met keuken.
Voldoet je werkruimte hier niet aan, dan kan je officieel niets van het interieur opgeven want het is immers privé woonhuis op dat moment.
Je zou eventueel een bed op kunnen geven voor het percentage dat je er zakelijk gebruik van maakt maar ik denk dat je dat verliezen gaat als je geen officiële werkruimte hebt.
-
19-09-2010, 08:50 #5
- Berichten
- 2.299
- Lid sinds
- 16 Jaar
Je vermeld je werkzaamheden niet, maar als je je geld op het matras verdiend kun je die ook op de zaak kopen.
Verder natuurlijk creatief zijn: koop een eettafel waaraan je werkt of koop een bureau waaraan je eet.
Als de factuur van een keukenbedrijf komt zal de belastingdienst hier naar kijken, komt de factuur van een kantoorcentrum dan is dat logischer. Kast idem, prullenbak idem.
-
19-09-2010, 10:46 #6
- Berichten
- 306
- Lid sinds
- 17 Jaar
Je vermeld je werkzaamheden niet, maar als je je geld op het matras verdiend kun je die ook op de zaak kopen.
Verder natuurlijk creatief zijn: koop een eettafel waaraan je werkt of koop een bureau waaraan je eet.
Als de factuur van een keukenbedrijf komt zal de belastingdienst hier naar kijken, komt de factuur van een kantoorcentrum dan is dat logischer. Kast idem, prullenbak idem.
- Mstand
- Printer
- Monitor muurbevestiging
- Prullenbak
- Kast (voor office supplies natuurlijk)
- Brievenbakje
Dit lijkt me aardig logisch en goed te doen qua verantwoording afleggen. Ik zal mijn bed en bank maar privé moeten kopen, daar gaat mijn inkomstenbelasting..
Bedankt voor de hulp natuurlijk!
-
19-09-2010, 11:16 #7
- Berichten
- 304
- Lid sinds
- 15 Jaar
Ik heb ook nog een vraag, als ik een rekening ontvang op mijn prive naam zonder bedrijfsnaam. Maakt het dan uit dat ik deze als uitgave inboek in mijn boekhouding, de kosten op die rekening zijn immers wel voor het bedrijf gemaakt.
-
19-09-2010, 11:49 #8
- Berichten
- 2.971
- Lid sinds
- 18 Jaar
Zolang je het kan verantwoorden kun je het doen.
Dus als jij je matras nodig hebt om een pornofilm op te nemen dan is dat gerechtvaardigd.
-
19-09-2010, 12:00 #9
- Berichten
- 1.137
- Lid sinds
- 15 Jaar
Dingen die je dus voor je bedrijf nodig hebt, kun je zakelijk kopen. Denk dan vooral aan het voorbeeld van Vincent ..
-
19-09-2010, 13:02 #10
- Berichten
- 2.862
- Lid sinds
- 17 Jaar
Daarom vraag ik me af wat ik allemaal dan op de zaak kan kopen en wat niet om er mee weg te komen?
Is het dan niet gewoon simpeler om gewoon iets meer inkomstenbelasting af te dragen? Moet je maar eens uitrekenen wat je het opbrengt als je dat bed volledig inbrengt of niet. Ben wel eens benieuwd naar dat bedrag.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic