Beste Sders,
Ik zit met een klant die mij een opdracht heeft gegeven, maar verder niks meer laat horen.
Heb hem tig mails gestuurd met de resultaten van de opdracht en het zou met SPOED gemaakt moeten worden e.d. Heb aan deze eis voldaan (Zelfs tegen normaal tarief om de klant tegemoet te komen).
Daarna heb ik hem een mail gestuurd dat het klaar was.. Kreeg een mailtje terug over kleine aanpassingen. Deze heb ik uiteraard aangepast. Verder heb ik tot op heden niks meer vernomen tot vandaag toen ik hem Heeeeeeel toevallig eens aan de telefoon kreeg.
Heb hem gezegd dat ik al een week bezig ben om contact op te nemen met hem en dat hij nergens op reageert(zowel SD als Email als Telefoon reageert ie niet op.) Zegt ie ow.. heb geen mail ontvangen, stuur me nog maar een mail en dan zal ik het vanavond met je afhandelen..
Je raad het al ... nog steeds niks ontvangen.
Ik vind het een zeer vreemd verhaal maar heb nu wel heel erg de neiging om een extra factuur te gaan sturen met Extra kosten + alsnog het SPOEDtarief te rekekenen omdat ik mijn vrije avond verziekt heb voor deze klant.
Mijn vraag aan jullie is wat kan ik in zo'n situatie doen.? Is er uberhaupt iets wat je in zo'n situatie kunt doen of is het gewoon pech, zonde van je tijd en go on with your life?
- Klant laat niks meer horen.
-
26-04-2011, 23:59 #1
- Berichten
- 947
- Lid sinds
- 14 Jaar
Klant laat niks meer horen.
-
27-04-2011, 05:59 #2
- Berichten
- 362
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Klant laat niks meer horen.
Wat staat er op papier?
-
27-04-2011, 06:02 #3
- Berichten
- 736
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Klant laat niks meer horen.
Heb je de opdracht op papier laten vastleggen? (Zie dat ik de tweede ben die dit vraagt.... sorry)
En gaat het om een beetje redelijk bedrag of meer iets in de trend van € 10,- o.i.d.?
-
04-05-2011, 00:13 #4
SjopSjop WebDesign
- Berichten
- 4
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Klant laat niks meer horen.
Goede dag Jeffrey vd V,
Ik heb zelf ook 1x zo iets meegemaakt alleen had ik voor de hand omdat het een best grote klus zou worden een aanbetaling gevraagd. Meneer is daar mee akkoord gegaan en zou zo snel mogelijk de foto's en teksten opsturen...
Ik heb meneer 3x gemailt en 2x gebeld, prima hij geeft geen respons en ja hoe stom het misscchien ook klinkt ik heb meer te doen en ik ben nu een half jaar verder en dat geeft niks. Maar ga wel verder. Komt hij in de toekomst weer terug is dat ook prima maar moet hij gewoon opnieuw betalen.
Ik denk dat als je achter je klant aan blijft gaan, hoe goed je het natuurlijk ook bedoelt, de klant de indruk krijgt dat hij de enige is en hij of zij jou dag zelf kan bepalen want je hebt toch wel de hele dag de tijd.
Ik hoop dat je er uit komt en succes...
groetjes Molina
-
04-05-2011, 00:18 #5
- Berichten
- 947
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Klant laat niks meer horen.
Goede dag Jeffrey vd V,
Ik heb zelf ook 1x zo iets meegemaakt alleen had ik voor de hand omdat het een best grote klus zou worden een aanbetaling gevraagd. Meneer is daar mee akkoord gegaan en zou zo snel mogelijk de foto's en teksten opsturen...
Ik heb meneer 3x gemailt en 2x gebeld, prima hij geeft geen respons en ja hoe stom het misscchien ook klinkt ik heb meer te doen en ik ben nu een half jaar verder en dat geeft niks. Maar ga wel verder. Komt hij in de toekomst weer terug is dat ook prima maar moet hij gewoon opnieuw betalen.
Ik denk dat als je achter je klant aan blijft gaan, hoe goed je het natuurlijk ook bedoelt, de klant de indruk krijgt dat hij de enige is en hij of zij jou dag zelf kan bepalen want je hebt toch wel de hele dag de tijd.
Ik hoop dat je er uit komt en succes...
groetjes Molina
Klant mag wat mij betreft denken wat hij wilt. Ik heb wel meer dingen om me druk over te maken en werk ook zo'n 16 uur per dag dus ik lig niet wakker van die ene klant. Maar zit wel met een factuur die betaald moet worden. En dit zal dus ook geregeld worden. Als het niet op een normale manier kan dan maar via incasso procedure.
In ieder geval bedankt voor je reactie!
-
04-05-2011, 01:09 #6
- Berichten
- 65
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Klant laat niks meer horen.
hoi volgende keer zorg voor een opdrachtbevestiging via mail mondeling is rechtsgeldig maar juridisch niet sterk.
je kan hem een herrinering sturen en daarna nog 1 zodat je daarna een incasso bureau kan inschakelen.
Nog steeds kan hij niet betalen en dan heb je pech.
Een incasso bureau mag je pas inschakelen na die herrinerings brieven die ook weer een week ruimte moet hebben per brief.
voordel nu word dat een brief van incasso schrik kan afdwingen.
voor jou en de klant ALTIJD opdrachtbevestiging met duidelijk werkomschrijving.
Beste Sders,
Ik zit met een klant die mij een opdracht heeft gegeven, maar verder niks meer laat horen.
Heb hem tig mails gestuurd met de resultaten van de opdracht en het zou met SPOED gemaakt moeten worden e.d. Heb aan deze eis voldaan (Zelfs tegen normaal tarief om de klant tegemoet te komen).
Daarna heb ik hem een mail gestuurd dat het klaar was.. Kreeg een mailtje terug over kleine aanpassingen. Deze heb ik uiteraard aangepast. Verder heb ik tot op heden niks meer vernomen tot vandaag toen ik hem Heeeeeeel toevallig eens aan de telefoon kreeg.
Heb hem gezegd dat ik al een week bezig ben om contact op te nemen met hem en dat hij nergens op reageert(zowel SD als Email als Telefoon reageert ie niet op.) Zegt ie ow.. heb geen mail ontvangen, stuur me nog maar een mail en dan zal ik het vanavond met je afhandelen..
Je raad het al ... nog steeds niks ontvangen.
Ik vind het een zeer vreemd verhaal maar heb nu wel heel erg de neiging om een extra factuur te gaan sturen met Extra kosten + alsnog het SPOEDtarief te rekekenen omdat ik mijn vrije avond verziekt heb voor deze klant.
Mijn vraag aan jullie is wat kan ik in zo'n situatie doen.? Is er uberhaupt iets wat je in zo'n situatie kunt doen of is het gewoon pech, zonde van je tijd en go on with your life?
1 ding:
misschien heeft hij geen geld door iets.
hij durft dat nu niet te vertellen door zijn kop in het zand te steken
en jij kan niet wachten om te laten zien wat je voor hem gedaan hebt.
En dit alles doordat er geen duidelijke afspraken op papier zijn gezet.
hoi volgende keer zorg voor een opdrachtbevestiging via mail mondeling is rechtsgeldig maar juridisch niet sterk.
je kan hem een herrinering sturen en daarna nog 1 zodat je daarna een incasso bureau kan inschakelen.
Nog steeds kan hij niet betalen en dan heb je pech.
Een incasso bureau mag je pas inschakelen na die herrinerings brieven die ook weer een week ruimte moet hebben per brief.
voordel nu word dat een brief van incasso schrik kan afdwingen.
voor jou en de klant ALTIJD opdrachtbevestiging met duidelijk werkomschrijving.Laatst aangepast door danny palyama : 04-05-2011 om 01:10 Reden: Automatisch samengevoegd.
-
04-05-2011, 01:13 #7
- Berichten
- 947
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Klant laat niks meer horen.
Ik mag aannemen dat een opdrachtbevestiging via mail toch zeker wel rechtsgeldig is en zeker als de daarmee verzonden bestanden (van hem) worden mee gezonden.
Daarnaast heb ik vandaag (gister) een herrinering de deur uit gedaan met 14 dagen betaaltijd.
Ik wacht het dus allemaal nog rustig af;)
hoi volgende keer zorg voor een opdrachtbevestiging via mail mondeling is rechtsgeldig maar juridisch niet sterk.
je kan hem een herrinering sturen en daarna nog 1 zodat je daarna een incasso bureau kan inschakelen.
Nog steeds kan hij niet betalen en dan heb je pech.
Een incasso bureau mag je pas inschakelen na die herrinerings brieven die ook weer een week ruimte moet hebben per brief.
voordel nu word dat een brief van incasso schrik kan afdwingen.
voor jou en de klant ALTIJD opdrachtbevestiging met duidelijk werkomschrijving.
Aanvullend bericht:
1 ding:
misschien heeft hij geen geld door iets.
hij durft dat nu niet te vertellen door zijn kop in het zand te steken
en jij kan niet wachten om te laten zien wat je voor hem gedaan hebt.
En dit alles doordat er geen duidelijke afspraken op papier zijn gezet.
-
04-05-2011, 02:00 #8
- Berichten
- 992
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Klant laat niks meer horen.
Ik heb zelf ook piriode gehad mijn reden was toen had spontaan ineens geen geld meer.Dit kwam door me werk kreeg ineens 3 uur per dag werk.Aangezien je dat niet op een spandoek gaat melden ga je meestal iemand negeren je wil wel betalen maar kan niet. Daar heb ik ook min trades door en 3 daar van waren vrienden. Maar als je niet op papier heb kan je weinig doen daarom zorg dat je het altijd op papier heb staan. En of een vooruit betaling is ook handig meestal.Dan als iemand geen geld heeft op dat moment komt die toch wel met de euro's aanzetten omdat hij of zij anders geld weg gooit.Maar als ik trouwens na denk is negeren foute keus geweest ook voor mij want de min trades loop je ook schade mee op je word niet vetrouwd.Dus dat kan je ook nog doen natuurlijk -trade geven.
-
04-05-2011, 08:01 #9
- Berichten
- 277
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Klant laat niks meer horen.
Mocht het tot incasso komen kun je via Graydon de incasso laten verlopen. Ik heb hier prima ervaringen mee. Je kunt een laatste sommatie doen op hun briefpapier die zij dan vervolgens voor je verzenden. Vaak is dat al voldoende. Je kunt bij hun een abonnement afnemen waarmee je gelijk recht hebt op 10 incasso trajecten per jaar binnen Nederland.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic