Beste leden,
Ik heb een frustrerend probleempje die mij al uren heeft gekost. Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om mijn webmail te vervangen door Outlook. Webmail mag gewoon erbij blijven, maar ik wilt thuis Outlook expres gebruiken omdat dit gewoon een stuk overzichtelijker is.
Ik kan er maar niet uitkomen wat ik verkeerd doe (terwijl ik wel vaker een account i.c.m. Outlook heb geinstalleerd).
Ik heb een VPS-server bij Strato.
Ik hoop dat iemand mij even wilt helpen, misschien telefonisch/MSN/of langskomen.
Uiteraard krijg je een vergoeding als de email (verzenden en ontvangen) werkt.
- Webmail synchroniseren met Outlook
-
24-09-2010, 01:18 #1
- Berichten
- 1.099
- Lid sinds
- 17 Jaar
Webmail synchroniseren met Outlook
-
24-09-2010, 05:23 #2
- Berichten
- 1.197
- Lid sinds
- 17 Jaar
Heb je wel imap/pop3/smtp geďnstalleerd? (lijkt me wel, anders zou webmail ook niet werken).
Staan de juiste poorten open? Webmail maakt de connectie lokaal, dus zou niet gek zijn als daaraan ligt
-
01-10-2010, 09:27 #3
- Berichten
- 1.099
- Lid sinds
- 17 Jaar
@ Cedric, bedankt voor je reply. Hoe kan ik zien of dit is geinstalleerd? En ook zou ik graag willen weten hoe ik kan zien of de juiste poorten openstaan.
Ik heb 3 bijlages toegevoegd van mijn instellingen en foutenmeldingen. Ik hoop dat iemand mij aan de hand hiervan kan helpen.
De melding netwerkwachtwoord opgeven komt ook steeds naar voren. Ik gebruik Microsoft Outlook 2003
-
01-10-2010, 09:30 #4
- Berichten
- 92
- Lid sinds
- 18 Jaar
Deze al eens gelezen ?
http://www.strato-faq.nl/artikel.html?id=527
-
01-10-2010, 09:40 #5
- Berichten
- 1.099
- Lid sinds
- 17 Jaar
@ Wesley,
Zojuist voor verzenden poort 587 gekozen. bij het testen van de accountinstellingen zie ik nu wel een extra groen vinkje bij server voor uitgaande e-mail zoeken. Maar ik de foutmelding blijft naar voren komen. Zie bijlagen?
-
01-10-2010, 09:52 #6
- Berichten
- 92
- Lid sinds
- 18 Jaar
Bij het vakje (afbeelding 4) staat alleen info en niet @linktoevoegen.nl erbij.. Misschien dat een probleem.
Probeer bij je accountinstellingen ook eens aan te vinken van aanmelden met beveiligde ....
Aanvullend bericht:
Dit staat ook nog ergens op de strato faq
Voordat u e-mail kunt verzenden, moet uw e-mailprogramma zich aanmelden bij de postuitgangsserver (ASMTP). Lees hier hoe u uw e-mail programma instelt voor ASMTP.
en hier staat die uitleg http://www.strato-faq.nl/147Laatst aangepast door Wesley T : 01-10-2010 om 09:56 Reden: Automatisch samengevoegd.
-
01-10-2010, 09:57 #7
- Berichten
- 1.099
- Lid sinds
- 17 Jaar
Ik heb zowel info, als
geprobeerd. Bij beide geen resultaat.
Als ik aanvink; aanmelden met beveiligde wachtwoordverificatie, en vervolgens de accountinstellingen wil testen krijg ik de volgende melding: zie bijlage
-
01-10-2010, 10:01 #8
- Berichten
- 1.099
- Lid sinds
- 17 Jaar
Ook de ASMTP procedure heb ik al doorlopen en aangevinkt:
Ga in de menubalk naar Extra -> Accountinstellingen. Selecteer een bestaand account en klik op Wijzigen.
Klik in het volgende venster op Meer instellingen en kies het tabblad Server voor uitgaande e-mail. Activeer de optie Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist. Markeer tevens het punt Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail.
Klik ter afsluiting op OK om de wijzigingen op te slaan.
U heeft nu nog de mogelijkheid met een klik op Accountinstellingen testen een testbericht te verzenden om de controleren of alle instellingen correct zijn.
Helaas nog geen resultaat.
-
01-10-2010, 10:01 #9
- Berichten
- 92
- Lid sinds
- 18 Jaar
Oke die valt dus af. Hmm misschien strato even een mailtje sturen? je zal vast niet de eerste zijn..
-
01-10-2010, 10:04 #10
- Berichten
- 262
- Lid sinds
- 15 Jaar
Heb je misschien een firewall die dicht staat?
Probeer ens een telnet vanaf je computer naar de host.
cmd
telnet
open smtp.strato.com 25
dit moet de reply zijn van hun server:
220 post.strato.de [fruni mo21] ESMTP RZmta 23.5 ready; Fri, 1 Oct 2010 11:08:20
+0200 (MEST)
Als je niets krijgt weet je iig dat poort 25 uitgaande smtp niet werkt.Laatst aangepast door gast25520 : 01-10-2010 om 10:09
-
01-10-2010, 10:09 #11
- Berichten
- 1.099
- Lid sinds
- 17 Jaar
Helaas is de helpdesk van Strato verschrikkelijk! Zowel telefonisch als mail. Het enige dat zij doen is de FAQ pagina bij mij aangeven. Maar die kan ik inmiddels wel dromen ;-)
De firewall heb ik maar even uitgezet, maar ook zonder resultaat.
Is er toevallig een expert met TiemViewer of iets (uiteraard gekoppeld aan belonding)? Ik moet dit namelijk voor elkaar krijgen.
Aanvullend bericht:
Of misschien alternatieve mailingsoftware?
Aanvullend bericht:
@ Dave; Telnet? Hoe kan ik dat testen?Laatst aangepast door Sander Rueck : 01-10-2010 om 10:14 Reden: Automatisch samengevoegd.
-
01-10-2010, 10:21 #12
- Berichten
- 262
- Lid sinds
- 15 Jaar
Beste Sander,
Ik heb teamviewer.
Interesse hoor ik het wel via de pb.
-
01-10-2010, 10:27 #13
- Berichten
- 1.099
- Lid sinds
- 17 Jaar
@ Dave pm verzonden
Aanvullend bericht:
Beste meedenkers,
Na een teamviewer sessie met Dave Cooper van ruim 3 uur, bellen met strato, en een hoop te hebben uitgezocht heeft Dave Cooper (die ik overigens verder niet ken) voor mij het probleem met Outlook kunnen oplossen! Een vergoeding wilde Dave niet ontvangen. Ik stel het werkelijk op prijs dat een SD-member mij zo heeft kunnen helpen! Dit is waar Sitedeals volgens mij ook voor bedoeld is!
Bedankt allen (en in het speciaal Dave)!Laatst aangepast door Sander Rueck : 01-10-2010 om 14:53 Reden: Automatisch samengevoegd.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic