Hallo allemaal,
Zojuist heb ik een domeinnaam gekocht, maar ik klikte perongeluk
op de .be domeinnaam in plaats van de .nl domeinnaam.
Nu wil de hoster de domeinnaam wel opzeggen, maar zegt dat ik geen recht
heb op geld terug. Mijn vraag is nu, heeft iemand dit ooit meegemaakt? En is dit de normale manier van werken?
De domeinnaam is 10minuten na bestelling schriftelijk geannuleerd.
Alvast bedankt
- Domeinaam verkeerd besteld, geen geld terug
-
13-10-2013, 17:46 #1
- Berichten
- 56
- Lid sinds
- 12 Jaar
Domeinaam verkeerd besteld, geen geld terug
-
13-10-2013, 17:55 #2
- Berichten
- 63
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Domeinaam verkeerd besteld, geen geld terug
De hoster moet de domeinnaam ook registreren en dit kost geld, dus ja is normaal dat je er dan ook voor moet betalen.
Ook als de hoster de domeinnaam opzegt moet hij deze nog steeds betalen, dus ook jij.
Helaas, volgende keer beter opletten.
-
13-10-2013, 17:57 #3
- Berichten
- 6.271
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Domeinaam verkeerd besteld, geen geld terug
Ja, ik had ook een tijd geleden verkeerd gedrukt en had toen ook een domeinnaam gekocht welke ik niet wou hebben.
Maar wat verwacht je dan van je hoster?
-
13-10-2013, 17:57 #4
64BitsWebhosting.EU
- Berichten
- 2.085
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Domeinaam verkeerd besteld, geen geld terug
Uiteraard krijg je geen geld terug als de domeinnaam al besteld is.
Een domeinnaam valt juridisch onder 'diensten'. In principe kun je die binnen 7 dagen opzeggen, BEHALVE als binnen die tijd reeds begonnen is met de dienstverlening (Dus zodra het domein geregistreerd is).
-
13-10-2013, 17:59 #5
- Berichten
- 676
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Domeinaam verkeerd besteld, geen geld terug
Mijn ervaring is in ieder geval dat geen enkele hostingmaatschappij zoiets zou vergoeden. Op het moment dat jij klikt op 'bestellen' en de betaling op basis van iDeal plaats laat vinden, zal de hostingmaatschappij direct de betaling ontvangen, vervolgens moet de hostingmaatschappij direct kosten maken om de domeinnaam voor u te registreren. Op het moment dat de hostingmaatschappij aan u het bedrag terug zou betalen, dan heeft deze dus verlies. Bij domeinnamen is het heel normaal dat een hostingmaatschappij een dergelijke houding heeft.
Maargoed, weer spreken we hier over? Een foutje van een paar euro lijkt mij niet het einde van de wereld.
-
13-10-2013, 18:30 #6
- Berichten
- 56
- Lid sinds
- 12 Jaar
Re: Domeinaam verkeerd besteld, geen geld terug
Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Blijkbaar ben ik de enige die het vreemd vind dat de hoster het factuurbedrag niet terug stort. Ja de hoster moet er ook voor betalen
maar het lijkt mij dat ook de host valt onder de koop op afstand wetgeving.
Maar ik ben nu op de hoogte van het feit dat je dan je geld niet terug krijgt :) Goede leer voor de volgende keer.
-
13-10-2013, 18:38 #7
64BitsWebhosting.EU
- Berichten
- 2.085
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Domeinaam verkeerd besteld, geen geld terug
-
13-10-2013, 19:18 #8
- Berichten
- 351
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Domeinaam verkeerd besteld, geen geld terug
Ik vindt dat je nu gewoon de schuld bij het hostingbedrijf wil neerleggen, zij maken kosten en meestal wordt het automatisch vastgelegd wat goed is voor de klant zodat niet iemand het sneller registreert.
Een hostingbedrijf heeft geen belang welk domeinnaam jij besteld, hij kan ook niet controleren wat voor jou een fout of goed domeinnaam is die verantwoordelijkheid ligt bij jou.
Ik vindt het dus niet heel vreemd, voortaan dus beter opletten.
-
13-10-2013, 19:41 #9
- Berichten
- 210
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Domeinaam verkeerd besteld, geen geld terug
Wet koop op afstand geldt niet voor zaken die op bestelling gemaakt worden. Domeinen vallen daar onder andere onder.
een standaard laptop valt er wel onder. Een speciaal geconfigureerde niet. Voorbeeld om het verschil aan te geven.
-
13-10-2013, 23:17 #10
- Berichten
- 5.659
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Domeinaam verkeerd besteld, geen geld terug
Verder valt een domeinnaam onder maatwerk, en kan dus niet worden geretourneerd. En al zou de hoster het wel willen doen, besef even dat er dan veel administratie aan vast zit waarvan de kosten vele maken hoger liggen dan die paar euro van die domeinnaam. Het is zijn goed recht om die kosten op jou te verhalen, dan zou er zelfs nog geld bij moeten...
Je zou die .be domeinnaam natuurlijk kunnen gebruiken, of verkopen.Laatst aangepast door B. van der Weerd : 13-10-2013 om 23:25
-
14-10-2013, 00:35 #11
64BitsWebhosting.EU
- Berichten
- 2.085
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Domeinaam verkeerd besteld, geen geld terug
"De termijn van zeven werkdagen gaat in op de dag nadat de consument de
goederen ontvangen heeft, mits de verplichte schriftelijke bevestiging dan al
binnen is. Als het gaat om een dienst, dan gaat de termijn in op de dag waarop
de overeenkomst wordt gesloten of op de dag waarop de bevestiging binnen is.
Maar let wel: als de leverancier al met toestemming van de klant is begonnen met
de dienstverlening, dan mag de klant niet meer ontbinden."
betekent dat indien de domeinnaam reeds is geregistreerd (en de dienstverlening is begonnen), de klant zich hier niet meer op kan beroepen.
Subtiel maar essentieel verschil, met name in de gevallen dat een klant zich erop beroept maar het domein is op dat moment nog niet (realtime bv.) geregistreerd.
Aangezien vrijwel iedereen realtime (of snel) registreert, kun je je dus bijjna nooit beroepen op een domeinnaambestelling, echter niet vanwege de 'maatwerk' reden.
-
14-10-2013, 06:56 #12
- Berichten
- 210
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Domeinaam verkeerd besteld, geen geld terug
Excuses, ik zat nog met oude informatoe van Engelbert in mijn hoofd, maar hier rectificeert hij dat:
http://blog.iusmentis.com/2008/12/23...op-op-afstand/
kortom: pech gehad en je verlies nemen a 8-9 euro :-)
wel grappig: dit bericht spreekt dat dan weer volledig tegen:
https://hostingrecht.nl/diensten/jur...op-op-afstand/
-
14-10-2013, 08:13 #13
- Berichten
- 280
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Domeinaam verkeerd besteld, geen geld terug
Lijkt me niet meer dan normaal dat je zelf opdraait voor je eigen fout!
Nu wil je je eigen fout op iemand anders afwentelen, zou jij dit zelf pikken?
-
14-10-2013, 08:17 #14
- Berichten
- 2.690
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Domeinaam verkeerd besteld, geen geld terug
-
14-10-2013, 09:07 #15
- Berichten
- 599
- Lid sinds
- 19 Jaar
Re: Domeinaam verkeerd besteld, geen geld terug
Wat een gezever om een paar euro..
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic